Followers

Monday, November 30, 2009

ketika cinta bertasbih

saranan seorang sahabat yang jauh di jepon bertanya... dh tgk filem ketika cinta bertasbih.. aku geleng jerk... walau aku yakin..die x nmpak..tapi jari aku rancak menaip selaras perilaku ku...

nonton la...katanya lagi...aku ngan malas.. search kat utube.. and finally i am falling in love with the movie.. erk.. ye ke...

sekalipon cinta telah ku uraikan dan ku jelaskan dengan panjang lebar,
namun jika cinta mendatangi ,
aku jadi malu pada keterangan ku sendiri.
meskipon lidahku telah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah ,
cinta ternyata lebih terang,
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya,
kata-kata pecah berkeping-keping begitu sampai kepada cinta ,
dalam menguraikan cinta, akal terbaring tak berdaya,
bagaikan keldai terbaring di dalam lumpur
cinta sendiri lah yang menerang kan cinta dan percintaan

pe ending cite ni...?

8 comments:

dayah aziz said...

best ke crite tu??
tp lagu die beshh..=p

qila~ said...

film ni adptsi dri best seller novel..adkku siap bli novelnye..ade 2 lak tue..tp aku x bce2 lg,haha..best kate dia..

Khairi said...

novel dia best part1 & part2 dua2 best. Tapi tak tau plak sudah difilemkan. slow la saya hehe.

aku said...

ha a... lagu die sweet erk...

ha a.. de dua novel KCB1 KCB2

both already difilm kan ...aku pon lambat gak..

diba said...

a'ah cite ni besh...diba xmint rjin sgt nk bce novel..tpi film die besh..tpi part 2 diba xtgk ag....dh ade ke part 2 nye??

.mek.mizah. said...

jiwe2 dah ko ehh.. hee..
mane nk dpt cte tu,
aku pon nak nengok...

aku buang widget yg tak pakai sume kasik clear. ingt shoutbox pon nak buang. hehehe....

btw, thnks anis..
ko la pengunjung setia blog aku..
teharu btol gua..

.ib. said...

tic: cerite peribadi je... tp kdg2 tu tertulis mcm novel pulak... hehe... jgn lupe bace2 n komen2 k... thx~ ;)

aku said...

diba: rase nye lom kua wayang agih..

mek: aku tgk kat utube jerk

ib: oo peribadi erk..muhahah