Followers

Friday, February 25, 2011

kerna saya?

kalau ini yang terbaik, tak pe lah, stay jerk cam ni
kalau ini yang terbaik, tak pe saya redho
kalau ini yang terbaik, tak pe kan kalau kite terluka

sebab saya tau hari tuh akan datang juga
sebab saya tau saya bukan orang yang baik-baik
sebab saya tau saya pon penah buat silap yang sama ( mungkin)
sebab saya tau yang itu lumrah setiap manusia untuk punya rasa seperti itu
sebab saya tau saya juga tak pernah sempurna

tapi kerna saya yang dulu
saya punya rasa tanggungjawab itu
kerna saya yang dulo saya rase lebih terluka
kerna saya yang dulo  maka saya rasa saya tak layak bersuara
kerna saya yang dulo saya di jadikan rujukan untuk kesilapan yang lepas2

jadi bagaimana?
saya belom menjadi ibu, tapi rasa terluka seorang ibu saya mula rasa
mungkin atas dosa-dosa dulu
saya pon tak tahu sudah terhapus atau tidak dosa-dosa dulu
sudah tertebus atau belom dengan kebajikan sekangkang kera cuma
dan saya juga paham, yang kesempurnaan tak kan ade
cume saya pasti yang tak salah dalam kite yang serba kekesongan nih mencari atau meletakkn sedikit usaha dalam mencari kesempurnaan
sebab kite semua tahu yang kita tak kan menjadi yang sesempurna seperti mereka yang sebelom

jadi kalau itu jadi ukuran, biar dia pada kedudukan asal nya kerna itu yang lebih baik

No comments: