Followers

Friday, January 13, 2012

tak kesah??

aku tak paham dengan manusia yang kate tak kisah bile hal rumah tangga yang menjadi persoalan.  nope!! bukan yang dah kawen yang aku nak cerita, tapi pada yang sedang mencari

ade seorang kawan, gender?? aku rahsiakan ye. hahah

die kate ko jangan la pikir pasal kawen. aku tak kesah pon pasal hal kawen. tapi tiap2 hari die post status fb pasal kawen. kesah ke x kesah tuh?? aku pon naik heran!!!

"yang lelaki akan mencari tulang rusuk kiri nya"

"dan yang wanita akan mencari tuan kepada tulang rusuk itu "

itu lumrah, tapi kenapa kite nak menafikan fitrah yang ALLAH cipta untuk suka menyukai, cinta mencintai???
siriyes aku tak faham. mungkin melalui ayat2 die, die pernah dilukai oleh pasangan yang memandang kepada harta. skang dgr cerita sudah punye kereta,maka teman lama datang mengetok dada!! mungkin itu yang buat hati betambah luka.. maklum la cerita hati siapa yang tahu melainkan Tuhan yang satu

maka doa aku tujukan, buat ko, akan datang satu masa wanita/lelaki untok dijadikan teman dalam melalui hidop didunia, andai bukan dunia tempat jodoh nya,moga di syorga sana hendaknya!!

15 comments:

dill said...

kalau sudah tiba masanya, jodoh tu tak dapat ditolak2 kan?

dill.

hitamanis said...

haa tuh la psll even kite tak nak. tau2 dh suke hahah

Juliet_iRa~" said...

huu...org terluka mmg sll luahkan mll kata2..(pengalaman)

tp kalo da kata xkisah..xyahlah post status..hee..ckp la kat dia..masamu akan tiba nanti..jodoh terbaik dr Allah..:)

pss : aah..yeke?ipg gak ek?msti amik mate atau pra-sekolah ek?huu..maunya tak pengsan..hee..terkejut kot kan dpt sn..:)

Iffah Afeefah said...

mmg frust sgt la kot

ciK LyndaWawa said...

alamak..saya pun nak kawen jugak cam org lain........

hitamanis said...

juliet: tuh ar kene kabo kat die la

: x bukn i .my kazen

:

CekbOlat-bOlat said...

sbar je la.. =)
kalau ade jdoh adela..
*klau kene kt cekbolat? ==" *

hitamanis said...

hahahahha...

tieykah said...

aku nk sup tulang

ade?

hitamanis said...

ade la.. x kn x derk hahahah. sedap kot even isi x byk

EZAD AMIR said...

tak kapel pn xpe..kalo jodoh x ke mana..ekekeke

J.Syazwana said...

hihihi.
biarlah die dengan hdup die.
nak wat cane kan.
kite tak tahu kisah dia.
kekeke

Nini D.. said...

jodoh itu bukan kita yang tentukan..sabar itu lagik baik.. :)

Azlan Hasan said...

adakah di dalam diam kau mencintai kawanmu itu???haha... :)

Regards,
-Strider-

huda jamil said...

betul2. kita pon kene usaha cari empunya tulang rusuk tu. hehe